کد خبر:296072
پ
۴۷۵۵۱۱۶
سروش گزارش می‌دهد:

اینترنت فضایی چین با بال‌های خورشیدی از راه می‌رسد

یک شرکت چینی، ماهواره اینترنتی با پنل های خورشیدی انعطاف پذیر ساخته که شبیه یک جعبه و مجهز به آنتن هایی است تا انتقال سیگنال را قدرتمندتر کند.

یک شرکت چینی، ماهواره اینترنتی با پنل‌های خورشیدی انعطاف پذیر ساخته که شبیه یک جعبه و مجهز به آنتن‌هایی است تا انتقال سیگنال را قدرتمندتر کند.

 

 

*** اینترنت فضایی چین با بالهای خورشیدی از راه می‌رسد

 

 

به گزارش سروش، چندی قبل شرکت «گلکسی اسپیس» یک ماهواره ساز خصوصی چینی، نخستین خوشه ماهواره ای مدار پایین زمین این کشور را توسعه داد و ماهواره های اینترنتی استارلینک متعلق به اسپیس ایکس را به چالش کشید.

اکنون طبق گزارشی جدید گلکسی اسپیس مشغول توسعه نوع جدیدی از ماهواره بشقابی شکل است که به اپراتورها اجازه می دهد تا ارتباطی مستقیم بین موبایل ها و چنین ابزارهای فضایی برقرار کنند و به سرویس اینترنت بهتر دست یابند.

نشریه چاینا دیلی درباره نسل جدید ماهواره های ارتباطی نوشته آنها شبیه یک جعبه مسطح روی زمین هستند.

علاوه بر آن پس از فعال شدن سیستم و هنگامیکه ماهواره در مدار زمین است، پنل های خورشیدی متصل به آن آشکار می شوند.

شو مینگ بنیانگذار و مدیر این شرکت اشاره کرد که ماهواره مذکور دارای آنتن نیز است.

او در یک انجمن متعلق به صنعت فضایی در چانگ کینگ که هفته گذشته اعلام کرد مهندسان یک فناوری پیشرفته و متمایز توسعه دادند.

این فناوری باز شدن پنل های خورشیدی در جهات مختلف را ساده تر می کند که قابلیتی حیاتی برای ابزار به حساب می آید.

همچنین مهندسان مشغول فعالیت روی جایگذاری واحدهای انرژی خورشیدی و آنتن ها روی پنل های نازک و تا شونده، ارتقای قابلیت های انتقال سیگنال برای سرویس پهنای باند اینترنت از طریق ارتباط مستقم بین موبایل کاربر و شبکه ماهواره ای هستند.

مینگ در این باره می گوید: چنین ماهواره هایی شامل واحدهای خورشیدی و آنتن های وسیع هستند.

این بدان معنا است که آنها قابلیت انتقال سیگنال بسیار قدرتمند خواهند داشت. پس از اتصال به شبکه، ماهواره ها از خدمات اینترنت پهن باند از طریق ارتباط مستقیم بین تلفن های همراه کاربران و سیستم مبتنی بر فضا پشتیبانی خواهند کرد.

شرکت چینی قصد دارد با استفاده از ماهواره جدید، ارتباط مستقیم بین دستگاه های کاربر و سیستم های ارتباطی فضایی را توسعه دهد و سرویس اینترنت را قدرتمندتر کند.

علاوه بر آن قابلیت های انتقال سیگنال و بررسی نسل آینده فناوری های ماهواره ای نیز با کمک این ابزارها انجام می شود.

در اوایل ماه جولای این شرکت Lingxi ۰۳ را به فضاپرتاب کرد که نخستین ماهواره با پنل های خورشیدی انعطاف پذیر و مجهز به محموله دیجیتال چند پرتوی موج میلیمتری بود.

این ماهواره برای تایید سیستم های ارتباطی پهنای باند در مدار پایین زمین به فضا رفت.

گلکسی اسپیس تصمیم دارد با کمک این ماهواره های جدید ارتباط مستقیم بین دستگاه کاربر و سیستم های ارتباطی فضایی ایجاد کند و در حقیقت اینترنت را بهبود دهد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه