کد خبر:296899
پ
۶۲۸۵۳۳۷۳
سروش گزارش می‌دهد:

موشک «آلفا» برای چهارمین بار پرتاب شد

موشک «آلفا» در چهارمین پرتاب خود، یک ماهواره متعلق به شرکت «لاکهید مارتین» را به مدار زمین برد.

موشک «آلفا» در چهارمین پرتاب خود، یک ماهواره متعلق به شرکت «لاکهید مارتین» را به مدار زمین برد.

 

 

*** موشک «آلفا» برای چهارمین بار پرتاب شد

 

 

به گزارش سروش، شرکت «فایرفلای اروسپیس»(Firefly Aerospace) روز ۲۲ دسامبر موشک خود موسوم به «آلفا»(Alpha) را برای چهارمین بار پرتاب کرد و یک ماهواره متعلق به شرکت «لاکهید مارتین»(Lockheed Martin) را به مدار زمین فرستاد.

موشک آلفا ساعت ۱۲:۳۲ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از «پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ» در کالیفرنیا بلند شد و ماموریتی را آغاز کرد که فایرفلای اروسپیس آن را «فلای دِ لایتنینگ»(Fly the Lightning) می‌نامد.

این پرتاب ابتدا برای چهارشنبه ۲۰ دسامبر برنامه‌ریزی شده بود اما شرایط بد آب‌وهوایی، آن را دو روز به تعویق انداخت.

ماموریت فلای دِ لایتنینگ، یک محموله آنتن با قابلیت هدایت الکترونیکی را به مدار پایین زمین می‌فرستد که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده است.

نمایندگان فایرفلای اروسپیس در شرح ماموریت نوشتند: این تجهیزات، امکان تنظیم سریع‌تر حسگر مداری را برای فراهم کردن قابلیت‌های مورد نیاز جنگنده‌های آمریکا نشان می‌دهد.

انتظار می‌رود حسگر قابلیت هدایت الکترونیکی در کسری از زمانی که برای عملیاتی کردن حسگرهای سنتی در مدار لازم است، تنظیم شود.

ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا حسگرهای سنتی روشن و کاملا تنظیم شوند و آماده انجام دادن مأموریت خود باشند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، حسگر حدود ۵۴.۵ دقیقه پس از پرتاب فعال می‌شود و با وجود آلفا که همه نشانه‌های اولیه خود را دارد، همه چیز خوب به نظر می‌رسد.

فایرفلای اروسپیس و ناسا به درخواست لاکهید مارتین، پخش اینترنتی پرتاب را حدود ۱۰ دقیقه پس از بلند شدن موشک پایان دادند و به همین دلیل، نتیجه ماموریت هنوز مشخص نیست.

مرحله بالایی موشک «آلفا» در طول ماموریت «فلای دِ لایتنینگ» این منظره را بر فراز زمین دید.

فلای دِ لایتنینگ، چهارمین ماموریت مداری فایرفلای اروسپیس و موشک ۲۹ متری آلفاست. این موشک در سپتامبر ۲۰۲۱ در یک پرواز آزمایشی که مدت کوتاهی پس از بلند شدن شکست خورد، کار خود را آغاز کرد.

تلاش دوم در اکتبر ۲۰۲۲، موفقیت جزئی به همراه داشت و آلفا هفت ماهواره را به مدار زمین رساند اما ظاهرا آنها را بسیار پایین مستقر کرد.

پرواز سوم، مأموریتی موسوم به «ویکتوس ناکس»(Victus Nox) برای نیروی فضایی آمریکا بود که با پیروزی همراه شد.

آلفا تنها ۲۷ ساعت پس از دستور نیروی فضایی آمریکا، از زمین خارج شد و دور برگشتی آن کوتاه‌تر از همه مأموریت‌های پیشین امنیت ملی بود.

همچنین این موشک، محموله اولیه خود را که یک ماهواره برای افزایش دادن آگاهی در مورد حوزه فضایی بود، در ارتفاع مناسب مستقر کرد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه