کد خبر:282191
پ
بلیچینگ دندان

پارامترهای مهم در تخمین هزینه بلیچینگ دندان

دیدن دندان‌های زرد و لکه‌های تیره رنگ روی دندان‌ها موجب کاهش اعتمادبه‌نفس افراد و گوشه‌گیری آن‌ها در اجتماع می‌شود و به همین دلیل بسیاری از افراد به‌دنبال یافتن روش‌هایی برای سفید کردن دندان‌ها و از بین‌بردن لکه‌های موجود روی آن‌ها هستند. از جمله روش‌هایی که می‌توان برای سفید کردن دندان‌ها استفاده کرد، می‌توان لمینت دندان، […]

دیدن دندان‌های زرد و لکه‌های تیره رنگ روی دندان‌ها موجب کاهش اعتمادبه‌نفس افراد و گوشه‌گیری آن‌ها در اجتماع می‌شود و به همین دلیل بسیاری از افراد به‌دنبال یافتن روش‌هایی برای سفید کردن دندان‌ها و از بین‌بردن لکه‌های موجود روی آن‌ها هستند. از جمله روش‌هایی که می‌توان برای سفید کردن دندان‌ها استفاده کرد، می‌توان لمینت دندان، کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان را نام برد. هر یک از این روش‌ها هزینه‌های گوناگونی را برای بیماران به‌دنبال خواهد داشت. بهترین روش برای سفید کردن دندان‌ها که از دوام بالایی برخوردار بوده و آسیب کمتری نیز به دندان‌ها وارد می‌‌کند، بلیچینگ دندان است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با هزینه‌‌های بلیچینگ دندان به‌طور کامل آشنا شوید.

قیمت بلیچینگ در روش‌های مختلف

هزینه انجام بلیچینگ به روش‌های مختلف متفاوت خواهد بود. به‌طور عمده سه روش برای بلیچینگ دندان با قیمت‌های گوناگون معرفی شده است؛ اولین روش انجام، بلیچینگ دندان در مطب یا آفیس بلیچینگ در تهران و دیگر شهرها است که توسط یک متخصص انجام می‌شود. دومین روش انجام، بلیچینگ دندان در خانه یا هوم بلیچینگ است که زیر نظر متخصص و توسط خود فرد در منزل انجام می‌‌شود و سومین روش انجام بلیچینگ توسط کیت‌ها و ژل‌های سفیدکننده مخصوص است که بدون نیاز به کمک متخصص و بدون نسخه صورت می‌‌گیرد. در ادامه هر یک از این روش‌ها به‌طور مجزا معرفی می‌‌شوند:

هزینه انجام بلیچینگ در مطب (هزینه آفیس بلیچینگ)

 

بلیچینگ دندان

 

چنان‌چه خواهان سفید کردن دندان‌ها به‌طور کامل و در مدت زمانی کوتاه هستید، بهترین روش برای شما بلیچینگ دندان در مطب یا آفیس بلیچینگ است. در مطب‌های دندان‌پزشکی، متخصص دندان‌پزشک زیبایی با استفاده از ژل پروکساید با غلظت زیاد، دندان‌ها را سفید کرده و لکه‌های ایجاد شده روی سطح دندان‌ها را برطرف می‌کند. در روش بلیچینگ دندان در مطب، ژل پروکساید باید طی چند نوبت و هر بار برای مدت زمان حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی دندان‌ها مالیده شود. بنابراین با توجه به این‌که برای انجام این روش متخصص بلیچینگ باید طی چند جلسه درمان بیمار را انجام دهد و مشکلات شدید تغییر رنگ دندان‌ها با این روش قابل برطرف شدن است، هزینه انجام بلیچینگ دندان در مطب نیز نسبت به دو روش دیگر بیشتر است. توجه داشته باشید هزینه بلیچینگ دندان در مطب بسته به متخصصی که کار را انجام می‌‌دهد و تعداد دفعات مورد نیاز برای سفید کردن دندان‌های بیمار ممکن است کمی بیشتر یا کمتر شود.

هزینه انجام بلیچینگ دندان در خانه (هزینه هوم بلیچینگ)

با توجه به این‌که انجام بلیچینگ در خانه به عهده خود فرد است و تنها هزینه مواد مورد نیاز برای انجام بلیچینگ از وی گرفته خواهد شد، این هزینه کمتر از هزینه آفیس بلیچینگ تخمین زده شده است. بنابراین با توجه به این‌که سفید کردن دندان‌ها به روش آفیس بلیچینگ می‌تواند هزینه بیشتری را به همراه داشته باشد، بنابراین افرادی که نمی‌توانند برای سفید کردن دندان‌هایشان هزینه درمان به روش آفیس بلیچینگ را پرداخت کنند، می‌توانند از هوم بلیچینگ استفاده نمایند. البته لازم به ذکر است که آفیس بلیچینگ نتیجه بهتری را نسبت به هوم بلیچینگ به همراه دارد و براساس نظر متخصص به‌صورت اصولی و صحیح صورت می‌گیرد و می‌تواند ماندگاری بیشتری نیز داشته باشد.

 

بلیچینگ دندان

هزینه انجام بلیچینگ دندان توسط کیت‌ها و ژل‌های سفیدکننده مخصوص

چنان‌چه هزینه بلیچینگ دندان در دو روش قبلی برای بیمار زیاد باشد، می‌تواند برای سفید کردن دندان‌هایش به سراغ راحت‌ترین و ارزان‌ترین روش یعنی استفاده از کیت‌ها و ژل‌های سفیدکننده برود. برای استفاده از این سفیدکننده‌ها نیازی به نسخه پزشک نیست و کیت‌های سفیدکننده به‌راحتی از فروشگاه‌ها و داروخانه‌‌ها قابل خریداری هستند. قیمت ژل‌های سفیدکننده دندان در کیت‌های سفیدکننده نسبت به هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ کمتر است و علاوه بر این می‌‌توان در خانه و بدون نیاز به تحت نظر بودن توسط متخصص دندان‌پزشک از آن‌ها استفاده کرد. هزینه گزارش‌شده برای انجام بلیچینگ دندان با استفاده از کیت‌ها و ژل‌های سفیدکننده در خارج از کشور چیزی بین ۲۰ الی ۱۰۰ دلار گزارش شده است.

قیمت انجام بلیچینگ دندان در تهران

توجه داشته باشید همان‌طور که پیش از این نیز بدان اشاره شد، هزینه بلیچینگ دندان بسته به میزان تبحر متخصص بلیچینگ در تهران و سایر شهرها که این کار را انجام می‌‌دهد و تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان، کیفیت مواد مورد استفاده، موقعیت کلینیک دندان‌پزشکی و شهر مورد نظر برای این درمان می‌تواند تفاوت‌هایی داشته باشد، هرچند در انجام این درمان، پیش از فکر کردن به میزان هزینه، باید به دنبال بهترین متخصص بوده تا بدون عوارض و مشکلات جانبی از لبخند درخشان خود لذت ببرید.

تخفیف برای بلیچینگ دندان

برخی از مراکز ممکن است برای افرادی که اقدام به بلیچینگ برای هر دو فک می‌نمایند، تخفیف‌هایی را در نظر بگیرند. توجه داشته باشید هرگز نباید به مراکز غیراستانداردی که هزینه‌‌های کمی برای بلیچینگ ‌دندان می‌گیرند اعتماد کنید، زیرا در این مراکز ممکن است برای کاهش هزینه‌ها از مواد غیراستاندارد استفاده نمایند که موجب آسیب‌رسیدن به مینای دندان و بافت لثه‌ها خواهد شد. در این مراکز با توجه به عدم وجود تخصص کافی، ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به دندان‌ها وارد شود.

سخن نهایی

توجه داشته باشید درمان بلیچینگ موفق اکثراً زمانی رخ می‌‌دهد که بیمار در ابتدا از آفیس بلیچینگ استفاده نموده و سپس از هوم بلیچینگ به عنوان تثبیت‌کننده استفاده نماید. بنابراین توصیه می‌شود در صورتی‌که می‌توانید هزینه درمانی هر دو روش را پرداخت نمایید، از هر دو روش استفاده کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید و چنان‌چه نمی‌توانید برای هر دو روش هزینه کنید، بهتر است هوم بلیچینگ را انتخاب نمایید.

برگرفته از: وب‌سایت تخصصی دکتر سید رضا خسروانی متخصص دندان‌پزشکی زیبایی در تهران (doctorkhosravani.com)

ارسال دیدگاه